Az ALFRA cégtörténete



Az ALFRED RAITH története 1973-ban kezdődött, amikor a két fivér – Christian és Wolfgang Döring – megvásárolt egy Stuttgart közelében fekvő kis gyárat. Ez az egyszemélyes üzem, melyet Alfred Raith hozott létre, főként fémmegmunkálással kapcsolatos szerszámok gyártására specializálódott. A Döring fivérek megtartották az üzem eredeti nevét, és szalagfűrészek, valamint fűrészlapok árusításába kezdtek. A 70-es években az ALFRED RAITH egyre inkább kereskedelmi céggé alakult, és számos újdonságnak számító terméket vezetett be a német piacon, melyek a legfejlettebb technológiákat képviselték. 1978-ban az ALFRED RAITH átvette a GREENLEE típusú prés és menetvágó berendezések németországi forgalmazását. Az első magfúró rendszereket az ALFRED RAITH vezette be a német piacra az USA-ból 1979-ben. Az ALFRED RAITH a 80-as évek elején készítette első saját gyártású prés és vágógépeit, telefonközpontokat és kapcsolópaneleket gyártó cégek számára. Az üzem a Frankfurthoz közeli Hainburgban helyezkedett el. A MEHRING AG 1982-ben történő svájci megalapításával az ALFRED RAITH kiterjesztette tevékenységét külföldre is. Ekkoriban szoros együttműködés kezdett kialakulni az ALFRED RAITH és a RITTAL, a világ egyik piacvezető kapcsolószekrény-gyártó társasága között. 1982-ben az ALFRA elkészítette első saját gyártású magfúró gépét, mely szabadalmaztatott biztonsági mechanizmussal volt ellátva, a fej fölött végzendő munkák esetére. 1983-ban a Hannoveri Ipari Kiállításon az ALFRA magfúró gépei elismerésül díjat nyertek el a kiváló ipari tervezésükért (IF83). Az ALFRA termékpalettája 1985-ben bővült ki a BERGER Messtechnik GmbH-val való együttműködés során. Ez a cég tervezte és gyártotta a kézi hidraulikus lyukasztókat, mely tevékenységet 2001-ben az ALFRA hainburg-i gyára átvett. Ezekben az években az ALFRA nagyban növelte külföldi érdekeltségeit. Megalapította az ALFRA UK (Nagy-Britannia) és ALFRA SA (Dél-Afrika) leányvállalatait. Számos azsiai országban talált erős és megbízható importőrt az ALFRA termékek képviseletére. 1992-ben, 3 évvel a Fal leomlása után az ALFRA megalapította legújabb, berlini üzemét AKM GmbH néven. Ebben a gyárban főként hidraulikus berendezéseket gyártott. Az 1995-ös Hannoveri Kiállításon az ALFRA bemutatta a világ legkisebb és legkönnyebb mágnestalpas fúrógépét. Ez volt a RotaBest Piccolo. 1 évvel később a közönség megismerhette a Rotabest Automatic elnevezésű, teljesen automata magfúrógépet is. 1997-től az ALFRED RAITH GmbH ISO 9001 minőségbiztosítási tanúsítvánnyal rendelkezik. 2000-ben az ALFRA USA (Chicago) és a RIX-DANUBIA (Budapest) megalapításával az ALFRA tovább növelte nemzetközi jelenlétét és jelentőségét. Ma az ALFRED RAITH GmbH több mint 70 országba szállítja termékeit.

Az ALFRA filozófiája

Class: "Az ALRFA-nál a vevő áll a középpontban. Alapelvünk a vevő elégedettségének elérése nap mint nap. Ami ebben segít: · Korszerű kommunikáció és logisztika · Legmagasabb minőség – DIN ISO 9001 · Mindennapos személyes kapcsolattartás és tanácsadás Az ALFRA azt az elvet vallja, miszerint a jövő a cég munkatársaiban rejlik. Ezért úgy tekint minden alkalmazottjára, mint egyenrangú partnerekre. A több mint 30 éves múltra visszatekintve, ez a filozófia igazolja önmagát. Az Alfra mindig nagy elszántsággal áll az új kihívások elé. A piac diktálta újabb és újabb technikai feltételek teljesítése ösztönzően hat a cégre. A fejlesztéseknél felhasznált legújabb technikai eszközök, és a jól képzett mérnökök együttes munkája a legjobb eredményt biztosítja a vásárlók számára. Az ALFRA termékek alkatrészeit a német ipar legjobb műhelyei állítják elő, több mint 60% pedig az ALFRA saját gyáraiban készül. 3 különböző németországi helyszínen létesült üzemünk lehetővé teszi, hogy a munkafolyamat teljes részét az ellenőrzésünk alatt tartsuk, a fejlesztéseket pedig minél hatékonyabban és gyorsabban végezzük el. A világszerte kialakított kereskedelmi hálózatunk akadálymentes termékellátást biztosít több mint 70 országban.


Az ALFRA a cég meglehetősen hosszú múltjának tapasztalatait és sikereit feldolgozva áll a jövő kihívásai előtt, továbbra is szem előtt tartva a minőséget és a vevők elégedettségét.